Skip to content Skip to footer

Sprawozdanie z praktyk zagranicznych – Belgia V 2022 r.

W dniach 2.05.2022 r. do 29.05.2022 r. odbywaliśmy staż zagraniczny w ramach projektu Erasmus+ ,,Staże – kapitał na przyszłość. Praktykę realizowaliśmy w Belgii, w historycznej miejscowości Bouillon, w hotelu “Hotel de la Poste”. Uczestnikami stażu byli: Julia Czaja, Klaudia Reglińska, Wiktoria Wojowska, Wiktoria Niklas oraz Maciej Patoka, natomiast opiekunem była Pani dyrektor Elżbieta Świętoń.

Podróż rozpoczęła się na lotnisku o godzinie 6:15. Lecieliśmy do Monachium. Tam czekał na nas kierowca, który zawiózł nas do miejsca stażu. W drodze podziwialiśmy piękny górski krajobraz.

W Bouillon zostaliśmy ciepło przywitani przez kierowniczkę hotelu, Panią Hildę, która przydzieliła nam stanowiska pracy. Do kuchni Wiktorię Wojowską, do restauracji Julię i Klaudię, natomiast do baru ,,BOM Food & Drinks” Macieja wraz ze mną, Wiktorią Niklas. Ten dzień był dniem odpoczynku i relaksu.

Obowiązkami Klaudii i Julii było zmienianie bielizny i zastawy stołowej, parzenie kawy i herbaty oraz obsługiwanie gości. Wiktoria zajmowała się obróbką wstępną produktów, np. obieraniem i krojeniem warzyw czy też czyszczeniem mięsa i ryb. Do jej obowiązków należało również próżniowe pakowanie produktów oraz przygotowywanie sałatek, starterów, przystawek i deserów. Ja i Maciej nauczyliśmy się nalewania piwa z kija oraz przygotowywania drinków alkoholowych i bezalkoholowych. Do naszych zadań należało również parzenie kawy, herbaty i gorącej czekolady.

W czasie wolnym poznawaliśmy historię i kulturę miasta Bouillon. Jako iż miasteczko było małe i urokliwe, często udawaliśmy się na różnego rodzaju spacery. Już pierwszego wolnego dnia wybraliśmy się na wieżę widokową. Zwiedzaliśmy zamek, gdzie obejrzeliśmy pokaz ptaków. Udaliśmy się również do ,,Muzeum Ducal” oraz ,,Archeoscope Godefroid de Bouillon”, tam poznaliśmy całą historię miasteczka. Rekreacyjnie, wraz z Panią Dyrektor, udaliśmy się na rowerki wodne, by popływać po rzece La Semoy. Innym razem pojechaliśmy do Sedanu. Czas wolny przeznaczaliśmy również na wspólne rozmowy. Po pracy, wraz z opiekunem, omawialiśmy przebieg stażu Erasmus+ a także wspólnie rozwiązywaliśmy testy językowe z OLS.

Pomimo utrudnień związanych z podróżą powrotną, wszyscy dobrze wspominamy wyjazd. Zdobyliśmy tam dużo nowych doświadczeń – zawodowych, nauczyliśmy się samodzielności, a także poznaliśmy inną kulturę. Ten wyjazd dał nam również idealną okazję do przećwiczenia naszego angielskiego i umiejętności posługiwania się nim w praktyce. Praktyki były czystą przyjemnością i świetnie się bawiliśmy w pracy i w czasie wolnym. Byliśmy również bardzo pozytywnie zaskoczeni uprzejmością i humorem mieszkańców miasta. Chętnie wszyscy wrócilibyśmy do Bouillon ponownie.