W poniedziałek 24.03.2025r. gościliśmy w naszej szkole uczniów i nauczycieli z Grecji, którzy oficjalnie rozpoczęli staże zawodowe na Kaszubach (24.03.-05.04.2025r.).
8 uczniów, pod opieką dwóch nauczycieli z 1st EPAL of Nea Ionia Magnesia z Volos, spędzi w Polsce dwa tygodnie, doskonaląc swoje kwalifikacje zawodowe, poznając organizację pracy i styl życia Polaków oraz dziedzictwo kulturowe naszego kraju.
Poniedziałkowe spotkanie było okazją do poznania się polskich i greckich uczniów.
Po drugim śniadaniu, przygotowanym i zaserwowanym przez uczniów technikum w sali obsługo konsumenta, w świetlicy odbyło się ogólne spotkanie ze społecznością szkolną. Pani dyrektor Beata Kramp oficjalnie powitała gości; przedstawiła cel ich wizyty i zachęcała do zawierania znajomości z greckimi rówieśnikami. Przedstawiono również historię wpółpracy ze szkołą z Volos, która trwa, w ramach realizacji różnych projektów finansowanych z Unii Europejskiej, już od 21 lat. Spotkanie było też okazją do pochwalenia się naszymi sukcesami (Akredytacja Narodowej Agencji Programu Erasmus+, ilość zrealizowanych projektów i mobilności w ramach finansowania ze środków Unii Europejskiej) oraz przybliżenia greckim uczniom profilu naszej placówki.
Grecy zrewanżowali się nam prezentacją o swojej szkole i regionie, z którego pochodzą (Magnezja).
W ramach przybliżenia kultury polskiej i greckiej odbył się również quiz online z ciekawostek o obu krajach. W zabawie uczestniczyli wszyscy chętni, zaś zwycięzcy nagrodzeni zostali słodkimi niespodziankami.
Po spotkaniu ogólnym, greccy uczniowie udali się razem z uczniami klasy 3Ta na wspólne lekcje języka angielskiego, które poprowadziła pani Anita Keller-Dorawa. Mieli tu okazję lepiej się poznać, zawrzeć kontakty i dobrze się bawić, doskonaląc umiejętność komunikacji w języku obcym.
Był to dzień pełen wrażeń dla całej społeczności szkolnej. W jego organizację zaangażowało się grono nauczycieli i uczniów. Przede wszystkim zaś był okazją do międzynarodowej integracji, rozwoju społeczno-personalnego i praktycznego doskonalenia kompetencji językowych. Był potwierdzeniem, że warto uczyć się języków obcych i tę umiejętność stale doskonalić.





