”Stres pod kontrolą”

Dodano: 29-01-2015

Matura-2015-Fot.freedigitalphotos.net_ (Kopiowanie)Dnia 21.01.2015r. odbyły się warsztaty psychologiczne pt: ”Stres pod kontrolą” dla klas zdających w tym roku szkolnym egzamin maturalny. Dla przypomnienia zamieszczamy parę porad dla naszych abiturientów:

– staraj się nie myśleć o dobrym wyniku (otrzymaniu 5) tylko o tym, jak ten dobry wynik osiągnąć,

– dobrze zaplanuj wszystkie ostatnie powtórki (najlepiej zrób plan w formie papierowej),

– znajdź czas na relaks- pójście na spacer, albo do kina (jako nagrodę za dobre wyniki, opanowanie w odpowiednim terminie zaplanowanej partii materiału),

– unikaj imprez zwłaszcza w ostatnich chwilach przedmaturalnych- pamiętaj, że alkohol może negatywnie wpływać na pracę Twojego układu nerwowego, zdążysz się jeszcze pobawić- jeśli dobrze pójdzie Ci egzamin będziesz miał co świętować,

– zadbaj o regularny sen- gdy śpisz, to czego nauczyłeś się w ciągu dnia utrwala się a nowa wiedza tworzy sieć połączeń z już istniejącymi,

– dbaj o odpowiednią dietę podczas nauki- nie ma nic bardziej osłabiającego pracę umysłu niż pizza z podwójnym serem, czekolada, czy wielka porcja frytek. Choć wydaje Ci się, że tłuste jedzenie poprawia nastrój, w rzeczywistości jest całkowicie odwrotnie. Jedzenie nadmiernej ilości tłuszczów i węglowodanów pogłębia uczucie jesiennej depresji i spowalnia proces myślenia,

– stres może pomóc w działaniu ale tylko wtedy, gdy jesteś dobrze przygotowany.

Jeśli chcesz lepiej opanować swój stres związany z  maturą zapraszam na konsultacje.

psycholog Anna Modrzejewska