Staż w Belgii

Dodano: 13-07-2014

W dniach od 01.06.2014 do 28.06.2014 cztery uczennice naszej szkoły Krystyna Barzowska, Marika Frankowska, Anna Konkol oraz Dagmara Okroj (III T), pod nadzorem pana Karola Kowalewskiego, brały udział w stażu zagranicznym, w ramach projektu Leonardo da Vinci pt. „Możliwości rozwoju kompetencji XXI wieku wobec oczekiwań rynku pracy”. Praktyka odbywała się w Hotelu „De la Poste” w przepięknej miejscowości Bouillon w Belgii.
Po przyjeździe zostałyśmy przywitane przez hotelowego opiekuna praktyk, panią Hilde Vergotte, oraz przydzielone do pracy w poszczególnych działach hotelu: Marika do kuchni, Ania za bar, a Dagmara i Krysia do restauracji oraz za bar. Do obowiązków Mariki w kuchni należało m.in. przygotowywanie przystawek, deserów, pomoc przy wydawaniu potraw i krojenie półproduktów. Dagmara i Krysia rano obsługiwały bufet śniadaniowy, następnie przechodziły za bar, gdzie zajmowały się przygotowaniem napojów oraz serwowaniem potraw gościom. Natomiast Ania, pracując za barem, obsługiwała ekspres do kawy, przygotowywała napoje alkoholowe i bezalkoholowe, nalewała piwo i wino z dystrybutora oraz obsługiwała gości znajdujących się w części barowej. Dzięki stażowi w hotelu „De la Poste” udoskonaliłyśmy swoje umiejętności oraz nabyłyśmy wiele nowych kompetencji, które na pewno przydadzą się nam w przyszłym życiu zawodowym.
W ramach przygotowania kulturowego podczas stażu, dzięki panu Karolowi, udało nam się odbyć kilka wycieczek. Zwiedziliśmy stolicę Belgii, gdzie odwiedziliśmy siedzibę Parlamentu Europejskiego, spróbowaliśmy słynnej belgijskiej czekolady w różnych wydaniach, zrobiliśmy sobie zdjęcie przy pomniku siusiającego chłopca – symbolu Brukseli, ale najbardziej podobała nam się wizyta w Atomium i Mini Europie. Wyjechaliśmy również do Luksemburga, gdzie mogliśmy podziwiać uroki tego miasta – jego zabytkowe Kazamaty i wspaniałą architekturę. W czasie wolnym korzystaliśmy również z walorów pobytu w miejscowości turystycznej – zwiedziliśmy lokalny zamek średniowieczny, spacerowaliśmy na pobliskie punkty widokowe, pływaliśmy po rzece Semois, nad którą leży Bouillon i objadaliśmy się słynnymi belgijskimi frytkami i goframi. Czas wolny wykorzystaliśmy w sposób bardzo aktywny, dzięki czemu pobyt na stażu był nie tylko doskonałą nauką zawodu, ale i niezapomnianą przygodą.